En vanlig lördag i Oslo


Då var man äntligen igång med bloggen. Egentligen skulle jag ha börjat för längesen men jag har liksom inte kommit till skott. Med nu blir det skriva av! Hoppas ni gillar den.

Just nu sitter jag å grabbarna här i Oslo och spelar poker. Som vanligt åkte jag ut först. Det börjar bli en vana nu. Jag funderar på att lägga ner min pokerkarriär, eller hitta några lite mindre erfarna medspelare så att jag faktiskt vinner någon gång.

Annars är lördagar likamed jobb på posten för min del. Så även idag. Vi var tre man kort på vår avdelning så alla fick ta varsinn extrarunda. Jag tog mig en sväng till ett kvarter i Oslo centrum som inte var helt lätt att hitta i, men efter att ha frågat ett antal norrmän om vägen så kom jag rätt tillslut. Alla brevbärare borde få varsinn GPS i julklapp tycker jag, gärna med svensk röst om det går! Annars börjar jag lära mig grejerna nu, och folket som bor i området där jag delar ut post kommer fram och småpratar med mig vilket är trevligt. Folk blir liksom glada när posten kommer. Att jobba som brevbärare har sina fördelar. Man slutar tidigt om dagarna, man får frisk luft, man kan skruva upp volymen på bilstereon hur mycket man vill utan att någon säger till och man gör nytta ute i samhället. Dagen avslutades med att chefen bjöd på pepparkakor och choklad till alla oss brevbärare, riktigt gött efter en hård arbetsdag! :)



Min otroligt läckra postbil. Här i Norge är dom röda istället för gula som hemma. Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: petra

den här ska vi följa:)

2008-11-16 @ 15:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0