Uppochner


Dagen idag har varit en intensiv dag. Jag fick sämsta möjliga start genom att försova mig. Putte slet upp mig ur sängen kl 07.00, tyvärr börjat jobbet på posten en kvart tidigare. Väl nere på jobbet får jag reda på att vi ska dela ut reklam till alla hushåll, det brukar vi aldrig ha på lördagar annars. I vanliga fall hade jag bara blivit glad eftersom det blir mer jobb och mer pengar i lön, men idag skulle jag vidare till försäljningsjobbet på eftermiddagen så därför ville jag dela ut posten snabbast möjligt. Det är helt galet hur mycket reklam och annat som vi levererar, jag ska absolut säga nej till reklam när jag blir stor och skaffar mig en egen brevlåda. Till råga på allt började det spöregna, blåsa och hagla precis när jag skulle sätta mig i bilen för att påbörja rundan. Ett tag kändes det nästan som en vanlig vinterdag hemma i Karlskrona - blött, ruggigt och motvind oavsett i vilket ritkning man går.

Men när jag sedan anlände till Ucan2 (försäljningsjobbet) så vände oturen. Där bjöds det på lussekatter och pepparkakor, och jag sålde fyra abonnemang på en och en halv timme. Och bäst av allt, man fick lönen i cash direkt i handen!

Nu har vi precis kollat på Roadtrip, en fim som vi alla varmt rekomenderar. Så dagen, som till en början var katastrofal, blev tillslut en redigt rolig tillställning!

Som en liten bonus till er alla ska jag nu redovisa de norska uttryck som jag hittils har lärt mig. Håll tillgodo! 

Flink fyr = Duktig snubbe
Jenta = Tjej
Gutt = Pojke
Tös = Prostituerad kvinna
Ikke sant = Eller hur
Akkurat = Precis
Svullen korv = Kokt korv
Köttedeg = Köttfärs
Syltetöj = Sylt
Flott = Fint
Stygg = Ful
Koseligt = Mysigt
Smile = Le
Vad lurar du på? = Vad tänker du på?
 
Som ni märker så kan jag i princip alla uttryck som man kan tänkas behöva här i Norge ;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Roadtrip är sjukt rolig :) Om ni vill ha något annan film som liknar typ american pi och roadtrip så kolla på harold and kumar goes to whitecastle och sen harold and kumar escapes from guantanamo bay ;) Sjuka filmer men mkt skratt! Bäst att kolla på när man är riktigt trött och flummig! ^^

2008-11-30 @ 22:08:30
Postat av: Van

Du glömde ju det bästa ordet!



Luremus! :D

2008-11-30 @ 22:49:14
URL: http://jagskiter.blogg.se/
Postat av: souph

Hej. (:

Såg dig på "senast upplagda bilder" på bdb och klickade mig vidare. Såg att du hade en blogg och nu är jag här.

Måste berömma dig för hur du skriver, riktigt bra och även fast inläggen är långa så vill man läsa mer och mer!



Roliga uttryck, har du någon gång sagt något svenskt ord som betytt något helt annat så att stämningen blivit lite pinsam? :P



Kramar

//Sophie

2009-01-08 @ 00:13:52
URL: http://sophiecarlbrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0