The grej of the day!


Äntligen torsdag igen. Och torsdagkvällar här i Norge innebär att jag avnjuter ett avsnitt av Bonde söker Fru via nätet. Eftersom våra norska tv-kanaler inte fungerar så är i pricip datorn det ända kommunikationsmedlet som vi har till omvärlden och vårt hemland. Ibland önskar jag att jag själv var en av de där bönderna som kunde välja och vraka bland flera hundra beundrarbrev. Just nu får jag bara en massa räkningar på posten. Dock vet jag inte om det här med lantlivet hade varit nåt för mig, är ju lite mer av en finsmakare även om jag gillar djur och natur. Annars har det blivit en del Skärdgårdsdoktorn på sista tiden, Alle har kommit över en samlingsbox med alla avsnitten. Nostalgivarning där!

Jobbet idag har vart riktigt sköj. Jag lyckades faktiskt vinna en Kinderägg-julkalender eftersom jag hade flest sälj på kontoret mån-ons. Tänk er själva, 24 stycken kinderägg med leksaker  i som bara väntar på att få bli uppätna! Kan det bli bättre? Tror knappast det.

Dagens diskussionsämne på lunchen var tomten. Vem är den riktiga tomten egentligen? Och hur ser han ut? Var bor han? Efter ett långt resonemang kom vi fram till att tomten bor i Stockholm och är en äkta stekare. Jag menar han är ju säkert stenrik och han jobbar ju bara en dag om året och kan glassa runt resten av tiden. Och om han dessutom bor i Stockholm så har han ju nära till dom flesta när det är dags att dela ut julklappar eftersom Stockholm ligger ungefär mitt i Sverige. Så tomten borde ha backslick och vattenkammat skägg, förmodligen är tomtedräkten specialsydd av någon känd kläddesigner och bältet runt midjan kommer garanterat från Gucci eller Prada. Eller vad tror ni?




                                                      =



Kommentarer
Postat av: Ellen

Bara så att du vet så ligger Åre i mitten av Sverige. Många glömmer bort. HAHA;)

2008-11-28 @ 09:03:29
URL: http://ellensaaw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skriver så roligt!Alltid lika kul att läsa dina tankar och funderingar- fortsätt med det! Kram från mams.

2008-11-30 @ 12:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0