Smile


Jag har tänkt på en sak. Varför är svenskar så tråkiga? Varför ler vi aldrig? I andra länder tar man inte saker så allvarligt och man bjuder verkligen på sig själva. Vi svenskar är väldigt dåliga på det. T.ex, när man ska åka buss, alla sätter sig så långt ifrån varandra som möjligt. Det är nästan som att vi är rädda för att prata med varandra. När jag åkte hem till Oslo från Göteborg för två veckor sedan tog jag tag i saken å slog mig ner bredvid en mörkhyad kille som visade sig vara hur skön som helst. Istället för att bara sitta och glo ut genom fönstret i fyra timmar så hade jag riktigt kul. Med en totalt okänd person. Så framöver ska jag försöka att vara lite mera osvensk av mig och njuta mer av livet. Allting blir så mycket enklare och roligare då.

Annars har dom två senaste dagarna varit rätt så intensiva. Igår vartdet som sagt bowling och pizza med jobbet. Efter att ha gått vilse i centrum så hittade vi tillslut pizzerian. Och jag lovar er, det var en gudomlig måltid! Efter några veckor med en diet på pulversoppa och pasta så kändes pizzan som rena rama Nobelmidddagen. Sen drog vi till bowlinghallen å lirade lite. Jag spelade uselt men dom spelade iallafall Håkan Hellström-låtar i högtalarna så det var najs :)

Idag har det också varit fullt upp. Jag och Jacob drog till gymmet efter jobbet och körde hårt men välbehövligt träningspass. PUUHHH! Nu ikväll kommer Puttes kompis Daniel hit, han planerar att flytta till Norge så han ska gå runt här i Oslo och söka lite jobb nu i helgen. Hoppas han inte snarkar bara ;)

Nu ska vi dricka te och spela lite gitarr :)

HA DE GÖTT!

Kommentarer
Postat av: Fridisen från Karlshamn

Guu, du verkar ha det bra du :D. Goa och glada dagar hör jag :D. Det första stycket gillade jag starkt, det är ju sorgligt nog sant :P. Man ska skratta och vara glad, le och leva, då mår man bättre :D. Jag har också varit med om det med att sitta och prata med en helt okänd på ett tåg, han var engelsk dessutom, förstod hälften av vad han sa, men trevligt var det :) haha. Förresten, måste säga att man blir lite sugen på den pizzan, det ser ju inte dumt ut asså ;P

2008-11-20 @ 23:29:19
Postat av: jennie

Håkan Hellström <3 inte visste jag att du hade så bra musiksmak? :P

2008-11-21 @ 23:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0