I have a dream...


De senaste nätterna har jag drömt en massa konstiga saker. Galna drömmar! Frågan är vad de betyder. Så om någon därute kan hälpa mig att tyda vad en dröm där en struts springer omkring i mitt vardagsrum betyder så skulle jag bli väldigt glad. Annars har jag haft en hel del fina drömmar på sistone, men de håller jag för mig själv än så länge...

Idag har varit en oväntat bra dag. Jag satte nämligen nytt försäljningrekord för egen del på jobbet, och hade flest sälj av alla på hela kontoret. Detta firades med lite övertidsarbete och kycklingklubbor till middag när vi kom hem. Innan november månad startade frågade chefen på jobbet vad vi nya säljare ville ha om vi slog rookie-rekordet för antal sälj första månaden. Jag sa att jag gärna ville ha en iPhone, och nu har jag faktiskt chans på den! Om jag jobbar hårt det vill säga. Så jobbet ,som redan har blivit lite av mitt andra hem, kommer troligtvis bli mitt första hem denna veckan.

För övrigt kan jag meddela att norrmännen drar precis samma historier om oss svenskar som vi drar om dom. Tänkte först publicera en bra norgevits här men kom på att alla de som jag kan är riktiga dåliga och uttjatade. Så här kommer en annan go historia istället:

En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fin sportbil och blir stoppad av en kvinnlig polis som också råkar vara blond.
"-Kan jag få se körkortet?" säger den kvinnliga polisen.
Blondinen börjar frenetiskt riva igenom hela handväskan, och blir mer och mer stressad.
"-Hur ser det ut, nu igen???" undrar blondinen.
Den kvinnliga polisen svarar:"Det är ju fyrkantigt och så finns det ju en bild på dej!"
Till slut hittar blondinen en spegel som är fyrkantigt i väskan, tittar på den och räcker över den till poliskvinnan. Den blonda kvinnliga polisen tittar på spegeln, lämnar sedan tillbaka den och säger:
"-Det är ok, du kan åka, jag visste inte att du var också polis!"  



iPhone - jatack!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad är det för fina drömmar du har haft? Vi blir så nyfikna när du säger att du håller dom för dig själv...

2008-11-26 @ 21:10:21
Postat av: Frida Svensson

Haha, ja klart man blir nyfiken.. :)

Lycka till med iphone ! :)

Haha De skulle vara kul att höra, du får dra ett sverigeskämt sen haha ;P.

Hahaha blondinskämt säger jag bara :)

Men vi är väl ändå rätt klipska blondiner?! :)



2008-11-27 @ 14:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0