Göttmos!


Ligger här i sängen och klappar mig på magen efter en lång och härlig dag. Vi har hunnit med mycket. Efter frukost drog vi till Frognerparken som är Oslos största och i särklass finaste park. Överallt i parken finns det stenfigurer med nakna människor i alla möjliga positioner. Killen som har gjort dom måste ha varit en mycket erotisk man. Efter en timme i parken var alla frusna så vi drog till ett mysigt fik och drack Kaffe Latte, vuxenpoäng där! Riktigt najs!

Väl hemma bestämde jag mig för att jogga en runda. För första gången här i Norge så kände jag mig i riktigt bra form. Ibland blir jag sugen på att börja träna friidrott seriöst igen, och bli lika bra som jag var en gång förr i tiden. Jag vill vinna tävlingar och känna känslan av att vara i en så grym form så att nästan ingen kan slå en. Jag vill stå på startlinjen och känna det där sköna pirret i magen. Jag vill känna hur mjölksyran kommer smygande när jag ökar farten i sista kurvan. Jag vill känna den där känslan av att ha tagit ut allt som finns i kroppen, och lite till. Men samtidigt vet jag hur mycket slit och träning som krävs. Om jag ändå hade börjat med friidrott lite tidigare i mitt liv, då kanske jag hade kunnat bli ännu bättre...

Dagen avslutades på Peppes Pizzeria. Och vi åt som aldrig förr! Notan gick på ca 1200 norska men det var de värt. Sen rullade vi hem till vår kära lägenhet igen för att kolla på film.  


Bästa söndagen på länge! :)






Kommentarer
Postat av: Fridisen

Det känns ju som man läser en berättelse när man läser det här, roligt att läsa :).

En erotisk man, haha ja han måste sett många kroppar :).

Jogga en runda, vad härligt :). Det var längesen känner jag :P. Men har ju så mycket träningar, börjar känna mig rätt sliten.

Men Känslan när man kommer i mål, i högsta fart, den är härlig :). det kommer man ihåg :).

Hur ligger valutan i Norge?

Förresten, vi fick se lite snö här hemma idag :).

Göttmos Stoffe!



2008-11-24 @ 20:31:56
Postat av: fridaaaaaaaa

been there done that=)

2008-11-26 @ 21:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0