Vasaloppet nästa!


Ja ni läste rätt. Jag har alltså anmält mig till Vasaloppet, ett 9 mils hårt mandomsprov som garanterat kommer att medföra en hel del smärta. Men det känns ändå bra att ha ett mål att sikta mot när man ska ge sig ut och träna i kylan nu i vinter. Även de andra här i stugan har engegerat sig, Joline ska bli min personliga vallningsassistent och Clara ska vara hejaklacksledare. Med andra ord borde jag inte kunna misslyckas. Dagen till ära så körde jag och Fredde ett träningspass på elljusspåret. Facit blev 4 stycken vurpor på 25 minuters åkning. Om jag vurpar lika ofta på Vasaloppet så innebär det att jag kommer att ramla i backen hela 88 gånger under loppet, och det vore ju lite jobbigt.

Nu väntar jobb i tre dagar framåt och sen bär det av hem till Karlskrona för julfirande ihop med familjen. Det ska bli kul att träffa alla igen. Jag och Viktor (även kallad dansken p.g.a. sin breda skånska) åker ihop för han har sin släkt där.

Idag tänkte jag passa på ta upp ett hett debattämne här på min blogg. Det är nämligen som så att en del inom EU vill förbjuda försäljning av gurkor som inte är raka. Med andra ord så kommer vi kanske inte kunna få köpa böjda gurkor i butikerna framöver. Frågan är bara hur ska man få gurkorna att bli helt raka? Och smakar en rak gurka bättre än en böjd gurka? Den tål att funderas på. Personligen kommer jag att rösta för att de oraka gurkorna ska få finnas kvar!



Kommentarer
Postat av: Therese

helt rätt!! sluta diskriminera gurkorna, alla ska få bli äna :P får dock meddela att du inte har en gurka på bilden utan en squash!

2008-12-20 @ 10:59:31
URL: http://theresemittdagligaliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen!Vad kul att Du anmält Dig till Vasaloppet!Det har Du ju sagt att Du skulle vilja köra någon gång och denna vintern kan ju inte lämpa sig bättre m träningen! Lycka till!! Jättekul att Du kommer hem till jul!Kram från mams.

2008-12-20 @ 11:40:55
Postat av: Isabelle

Vasaloppet, niiice! Bara till att träna nu då Stoffe ! :D ;D



o btw, palla raka gurkor :S

2008-12-21 @ 04:07:42
Postat av: Sanna

Haha!



mitt gurkproblem hade jag alldeles glömt bort! =P



det är förfärligt dumt, har de inget bättre för sig att diskutera i EU... skamligt

2008-12-29 @ 18:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0