Home sweet home


Ja då var man hemma i Karlskrona. Det var riktigt skönt att få träffa mor och far igen. Och att få lite hemlagad svensk husmanskost, det var inte igår! Sen kom min kära syster Anna över också, så det var ett varmt och fint välkomnande jag fick. Hemresan gick faktiskt oväntat bra, jag kom hem helskinnad och krockade inte en ända gång. Det ni! ´

Här kommer en detaljerad beskrivning:

09.15   Jag och Putte sätter oss i bilen för att åka till hans jobb på Teknikmagasinet en bit utanför Oslo.
09.45   Putte öppnar butiken och visar mig hela sortimentet, inklusive sexleksakerna som tydligen är populära julklappar.
10.30   Vi tar farväl. Ett mycket känslosamt ögonblick.
10.45   Första problemet: Jag ska tanka, men får inte upp tanklocket. Putte hjälper mig att fixa det via telefon.
11.00   Inköp av Kaffe Latte nr 1.
11.01   Det börjar snöa som tusan.
11.20   Rutan går inte att se igenom. Jag blir tvungen att stanna för att inhandla spolavätska.
11.25   Andra problemet: Är osäker på vilken behållare man ska hälla spolarvätskan i. Manualen till bilen var på tyska.
11.35   Får hjälp av en trevlig norrman.
13.00   Lyckas få in en radiosignal för första gången.
14.50   Kör förbi Liseberg.
16.20   Tredje problemet: Missar avfarten mot Hässleholm och blir tvungen att köra ca 3 mil extra.
17.00   Får telefonsamtal. Från en kille som hade ringt fel.
17.30   Inköp av Kaffe Latte nr 2.
18.00   Kommer på hur man sätter på hellyset.
19.00   Glider in i Karlskrona och gör en snygg parkering utanför vårt hus.

Kommer sakna grabbarna och en del annat folk uppe i Norge, vi har haft himla kul ihop. Men Frida som nu flyttar in efter mig är en hyvens tjej så hon kommer med all säkerhet att föra den goda stämningen vidare. Det är jag säker på :)

Sista dagen i Norge bestod av hel del mys. Vi korkade upp vår budgetglögg och åt pepparkakor å skumtomtar som Frida hade tagit med sig. Putte som har tankat hem säkert 100 låtar med julmusik bjöd på några sköna julbalader. Efter någon timme var vi hungriga igen. Min sista måltid i Norge måste ju vara en god måltid tänkte jag så jag föreslog Folkets Kebab som ligger 100 meter från där vi bor. Alla dom andra var på. Tyvärr var inte kebaben av samma standard som vi hoppats på. Thom som åt minst av alla blev illamående efteråt. Tacka vet jag svensk snabbmat!


 
Putte är happy! (detta var innan vi hade smakat på maten)

 

Kommentarer
Postat av: frajd

We will miss you !!

hälsa staun från oss :D

2008-12-02 @ 20:03:58
URL: http://racke.blogg.se/
Postat av: SARA

resan var en typisk á la stoffe-resa då med andra ord ;)

2008-12-02 @ 23:13:17
Postat av: Patrik

haha, måste du ta den snyggaste bilden på mig?

alla flickor vill ju redan ha mig , men nu kommer dom hoppa på mig ju ;-)



vi kommer sakna dig snäckan!

jag hoppas du sköter om karlskrona nu när du är hemma så hörs vi av :)

2008-12-03 @ 00:08:07
URL: http://patrikheterjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var skönt att få hem Dig hel-skinnad från Norge.Roligt att träffa Dig igen!! Det är mycket att lära sig om bilar- nu är Dupå god väg. Kram Mams.

2008-12-04 @ 17:53:50
Postat av: Moa

Kul att läsa om vad du har för dig! Jag får ge dig en bilbok i present hör jag ;)

2009-01-06 @ 01:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0