Gott&Blandat


De senaste tre dagarna har gått väldigt snabbt. I söndags var det Kickoff för alla säsongare på självaste Högfjällshotellet, eller Högis som det kallas i partykretsar. Vi laddade upp med lite festligheter i vår stuga. Stämningen var god och humöret på topp hos dom flesta. Jag lyckades även lära folket här i huset Karlskronas bästa partylek, ja det är förstås fruktleken jag tänker på. Konstigt nog hade ingen hört talas om den förut. På Högis spelade ett lajvband och det var gott om folk. Mitt i vimlet träffade jag min gamla kompis Rikard som jag mötte i Malaysia i början på året. Det roliga var att jag träffade på honom tre gånger borta i Asien av en ren slump, och nu dök han alltså upp här också. Världen är bra liten ibland.

Igår tog vi det mest lugnt, på eftermiddagen tog vi bilen till Konsum för att bunkra upp med lite mer pasta och Mamma Scans köttbullar. Sen köpte vi nya lampor till vårt kök, de senaste dagarna har vi fått laga mat i totalt mörker.

Idag blev det jobb i butiken, vi sorterade alla pjäxor som vi ska hyra ut i vinter. Och det är några stycken kan jag lova. Nu ikväll firade vi Frida som fyllde 20 år idag, stort grattis till henne! Givetvis slog vi på stort och gick till Sälens finaste restaurang Lammet&Grisen. Där fick man tre tallrikar med tre olika köttsorter och till varje sort skulle man ha speciella tillbehör. Problemet var bara att vi lassade på för mycket redan på första tallriken, så när vi väl kom till vår tredje tallrik så var alla proppmätta. Efter det rullade vi bokstavligt talat hem till stugan.


HEJHOPP!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa KB

Åhh glöm nu inte att byta kalsonger, äta upp grönsakerna och träna ordentligt pojk!

2008-12-18 @ 20:36:26
URL: http://www.ka2if.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0