Fixa


Ja det har inte blivit så mycket fritid härhemma. Den mesta tiden har gått till att fixa med olika praktiska saker. Det är mycket att tänka på nu när man ska flytta. Till att börja med har jag köpt Puttes pappas bil, en Opel Astra Caravan -94. Bild kommer! Känns rätt gött att äntligen äga en egen bil faktiskt. Det är ingen lyxbil direkt, men den duger fö mig. Hoppas bara den håller över vintern, för jag kan absolut inte laga den ifall den skulle gå sönder. Det är i sånna här lägen som man inser vad lite man kan om olika saker. Det hade säkert vart skillnad om jag var född ute på landet, där ingår ju liksom det här med att mecka med bilar som en naturlig del av uppväxten. Fast å andra sidan kan ju säkert jag en hel del saker som de inte kan.

I övrigt har jag hunnit med att vara på sjukhuset för att göra EKG-test och ultraljudsundersökning. Och nej, jag är inte gravid! Jag var nämligen där för att kontrollera mitt hjärta, som jag haft lite bekymmer med för några år sedan. Men nu såg allt normalt ut och det var väldigt skönt att höra! Även om jag inte tänker så mycket på det som hände för tre år sedan längre så finns det ändå kvar nånstans i bakhuvudet. Så förhoppningsvis slipper jag oroa mig lika mycket framöver för att det ska hända igen.


Jag har dessutom hunnit med att träffa lite polare härhemma i stan, kul att se era glada ansikten igen! Vi hängde på Waynes (som vanligt) och pratade om allt mellan himmel och jord. Har saknat dessa sköna fikastunder.


Nu ska jag bara packa ner alla sakerna, mitt rum är nämligen fullt av flyttkartonger och stora IKEA-påsar med kläder i. Mitt i denna oreda sover jag på en liten madrass. Men på lördag kommer alla sakerna att ligga i bilen och jag kommer styra kosan mot Sälen där jag ska jobba i vinter. Det kommer bli hur kul som helst, jag är verkligen pepp! Kanske blir det den bästa vintern någonsin :)



Kommentarer
Postat av: Martin

Haha, jag kommer från landet men kan inte meka med bilar ;)

2008-12-05 @ 07:47:03
URL: http://piixe.blogg.se/
Postat av: SARA

Tack själv för den trevliga fikastunden :) Alltid kul å prata om allt möjligt :p

2008-12-05 @ 21:32:51
Postat av: Patrik

Säger som Martin.. jag är från landet , men kan ingenting om bilar! :p



Kul att höra med allt.

Hur funkar bilen? Och hur funkar det i Sälen? :)

2008-12-10 @ 01:58:00
URL: http://patrikheterjag.blogg.se/
Postat av: Jennie

hahaha, jag kommer från landet och KAN mecka med bilar :P Have fun in sälen!

2008-12-10 @ 11:34:00
Postat av: Frida Svensson

Hoppas du har det bra i Sälen! :) Du är frisk och kry nu hoppas jag, så du kan jobba ordentligt :P.

Synd att det aldrig blev någon visit, men det tar vi igen sen :). Du får ha det super i snön, jag är avis! :D

2008-12-11 @ 18:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0